Lassan nem lesz szükség utazási irodákra?
Egyre többen közvetlenül a szállodák honlapján foglalnak
[szorenyi.p] publikálva: 2014-06-29 12:44:00 | Nyomtatás
Nőtt a szállodák saját honlapján beérkező online foglalások aránya 2013-ban, Budapesten az online foglalt szobaéjszakák 26,9 százaléka származott saját weblapról, míg 2010-ben csak 13,9 százalék - derül ki a BDOnline.hu és a Turizmus.com legfrissebb online szállodapiaci felméréséből. Vidéken a saját szállodai honlap részesedése tavaly 49 százalék volt, míg 2010-ben 37 százalék.
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a felmérésben 2014-ben rekordszámú budapesti szálloda vett részt, amelyek a szobakapacitásuk alapján a piac 61,3 százalékát fedik le, az ötcsillagosok körében 81 százalékát. Vidéki válaszadók a 2013-as vidéki szobaéjszakák közel egyharmadát teljesítették.
A felmérésből kitűnik, hogy a szállodák az elmúlt évben fontos lépéseket tettek saját online csatornáik tudatos felépítésére, így sikeresen visszaszorították az online közvetítők (OTA – Online Travel Agent) térnyerését, az áron aluli értékesítés folytatódását.
A kutatás szerint Budapesten az összes szobaéjszaka 25,5 százalékát, vidéken a 29,1 százalékát foglalták online csatornákon keresztül 2013-ban.
A közlemény idézi Hegedűs Attilát, a BDO Magyarország hotel és ingatlan tanácsadási üzletágának ügyvezetőjét aki elmondta: a szállodák jelentős része felismerte az online jelenlét fontosságát, így a céges és csoportos online foglalások is növekedni tudtak.
Az online közvetítők közül Budapesten továbbra is a Booking.com és az Expedia a meghatározó, piaci részesedésük azonban visszaesett. Míg korábban a két cég együttesen 58,9 százalékos lefedettséget ért el, 2013-ban ez számos szálloda stratégiai lépéseinek hatására 43,3 százalékra csökkent. A felmérésben részt vevő vidéki szállodák között a Booking.com a közvetített szobaéjszakák számában megelőzte a korábbi években itt még piacvezető Szallas.hu-t. Harmadik helyen a korábbi évekhez hasonlóan a Szallasvadasz.hu áll, mögötte jelentős lemaradással, egyenként 3 százalék alatti piaci részesedéssel következnek a további nemzetközi és hazai online közvetítő oldalak.
A felmérésben részt vevő vidéki szállodák az online foglalások közel felét, 49 százalékát a saját weboldalukon keresztül érték el. Ennek ellenére a szállodák számára még mindig az online közvetítői jutalékteher növekedése jelenti az egyik legnagyobb kihívást, ebben csak a tudatos és a saját honlapjukra kiemelten figyelő szállodák tudnak az átlagoshoz képest egészségesebb arányt elérni - véli Gyenes Ákos, a BDOnline vezető szakértője.
(Forrás: MTI)
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban
Sztárjainkat is utolérte a szerelem
2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian
Hiányzó gyémántok
3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt
Készen állsz?
4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez
Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől
5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy
Elmondjuk, miért!
6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi
Köztük vagy?
7. Jolie keményen megvádolta Pittet
„Történt családon belüli erőszak…”
8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!
Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?
9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár
Nem akárhol buktak le
10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után
A királyi családban sem fenékig tejfel az élet
Szépség és kitartás